counter create hit
مطالب مرتبط:

نیکولاس کیج می تواند یک جوکر عالی باشد؟

نیکولاس کیج (Nicolas Cage) فکر می کند که می تواند به خوبی نقش شخصیت جوکر (Joker) را ایفا کند. کیج تاکنون ماجراهای خیلی زیادی را با فیلم های براساس کتاب های مصور داشته است. ...

بیژن امکانیان بازیگر «پدر» شد

بیژن امکانیان بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون به سریال «پدر» به تهیه کنندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی پیوست.

عکس ؛ دروازه بان ” پرسپولیس ” و جریمه میلیونی از باشگاه !

عکس ؛ دروازه بان ” پرسپولیس ” و جریمه میلیونی از باشگاه !

علیرضا بیرانوند پس از قهرمانی پرسپولیس در آیتمی که از برنامه ۹۰ پخش شد گفت: من یک بار مهمان برنامه خندوانه بودم و بابت سی دقیقه حضور در این برنامه دو میلیون تومان از آقای رامبد جوان گرفتم اما از سوی باشگاه ۱۴۰ میلیون ...

فیلم های کمدی پنجشنبه اکران نمی شوند

سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: سینماهای سراسر کشور به دلیل شهادت امام موسی کاظم (ع) در روز پنجشنبه ۲۳ فروردین فیلم کمدی اکران نمی کنند.

بهتاشِ پایتخت: حکم پیاز وسط ترشی را داشتم

اگر مخاطب جدی تئاتر باشید او را از سال ها قبل می شناسید و اگر اهل سینما هستید، درخشیدنش را در فیلم هایی مثل «لانتوری» و «کارگر ساده نیازمندیم» دیده اید و اگر نه، او را در چند سریال تلویزیونی دیده اید و امروز بهرام افشاری را بیشتر با نقش آفرینی در یکی از شخصیت های ا ...

واکنش عجیب مسلمان به نیمکت نشینی

واکنش عجیب مسلمان به نیمکت نشینی

به گزارش جهان نیوز،  مسلمان بعد از حواشی به وجود آمده در چند وقت اخیر سکوت کرد و هیچ گونه مصاحبه ای علیه کادر فنی انجام نداد اما دوشنبه شب وقتی مسلمان در صفحه شخصی خود مشغول گذاشتن فیلم زنده بود، ناگهان پیام صادقیان روی تصویر او آمد و وقتی از مسلمان پرسید ...

بازیگر «پایتخت»: از صحنه سقوط بالن جان سالم به در بردم

نسرین نصرتی، بازیگر نقش فهیمه در سریال «پایتخت» برای اولین بار از اتفاق تلخی گفت که در صحنه سقوط بالن برایش رخ داد.

فیلم | کارگردان پایتخت: سکانس سانسورشده را خودم حذف کردم!

سیروس مقدم در گفت و گو با ٢٠:٣٠ گفت: سکانس سانسور شده «پایتخت۵» اجازه پخش داشت خودمان حذفش کردیم. یک شب قبل از پخش سریال این سکانس در فضای مجازی منتشر و فضا مسموم شد! ...

پنج فیلم هالیوودی که نباید از دست داد/هیجان در آستانه فصل جدید اکران سینمای جهان+عکس

با شروع تابستان سال 2018 تب و تاب اکران فیلم های مطرح سینمای هالیوود بالا گرفته و همه در انتظار رکوردشکنان گیشه و باکس آفیس هستند. البته در میان تمامی آثار شانس اصلی رکوردشکنی تاریخ سینمای جهان را "اونجرز یا همان انتقام جویان" می دانند. ...

«روتوش» بهترین فیلم جشنواره بوداپست شد

فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه بینâالملل جشنواره ای در شهر بوداپست مجارستان را دریافت کرد.

مشکلات کارگردان معدن همچنان باقی است/ اگر بمیرید هم باید کار کنید

مستند «زمستان یورت» با حضور کارگردان اثر و یکی از نمایندگان کارگران معدن یورت در دانشگاه صنعتی شریف اکران و بررسی شد.

معرفی ۵ اثر ایرانی بخش «مستند زیر ذره‌بین» جشنواره جهانی فیلم فجر

اسامی مستندهای ایرانی پذیرفته شده در بخش «مستند زیر ذرهâبین» سیâ و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از سوی دبیرخانه این رویداد سینمایی اعلام شد.

فیلم| آوازخوانی محمد معتمدی در مراسم بدرقه «بزرگِ» موسیقی ایران

مراسم تشییع پیکر بزرگ لشگری، پیشکسوت موسیقی ایران با آوازخوانی محمد معتمدی، خواننده آواز اصیل ایرانی انجام شد.

اشکان خطیبی با «پنج ستاره» در تلویزیون

بعد از اتمام ایام نوروز پخش مسابقه «پنج ستاره» به روال عادی خود بازمی گردد.

سرگذشت هیجان انگیز کاپلوی بزرگ ؛ از ابتدای را تا بازنشستگی!

کلیپی از برنامه ی فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش ۲۳ فروردین ۹۷ که در یک آیتم جالب به سرگذشت فابیو کاپلو پرداخته است. فابیو کاپلو معروف به دن فابیو بازیکن پیشین تیم ملی ایتالیا است. کاپلو آمار جالبی دارد. وی موفق شده است که در هر باشگاهی که کار کرده، قهرمانی لیگ را با ...

کن ۲۰۱۸ با گدار، اسپایک لی و فرهادی

کن ۲۰۱۸ با گدار، اسپایک لی و فرهادی

همشهری آنلاین: فیلم های بخش مسابقه هفتادویکمین جشنواره سینمایی کن که فیلم های کارگردان های سرشناسی مانند ژان لوک گدار، اسپایک لی و اصغر فرهادی در میان آنها هستند، روز پنجشنبه ۱۳ آوریل (۲۳ فروردین) اعلام شدند. ...

چرا فیلم "قرعه کشی" شهرستان ؟

چرا فیلم "لاتاری" بایکوت شد؟

گزارش اخبار جهان, ایران از وضعیت میله 15-سینما نامحسوس جوان و تازه نفس در ایران به قصد جاده تحمیل شده بر ایران برای تغییر آن. به طور کلی آن را یک ویژه مجله و چند وب سایت سینمایی و صدها نفر از دیگر منتقد متعلق به این منطقه این ایده حداقل هر ماه در قالب آگهی های بازرگانی مجلاتشان به وفور از مراکز خاص، کمک های مالی فراوانی دریافت می کنند. این ارگان های ظاهرا نظری و خبری در پانزده سال اخیر فضایی را در سینما ساخته اند  که هر مدیری وارد حوزه سینما می شود، تحت تاثیر فضای ایجاد شده، دست به ترکیب ریل های سینما نخواهد زد. اما هیبت جعلی سینمای ایران و مسیر ریل گذاری شده با آثار آلترناتیو از مسیر جعلی فعلی خارج خواهد شد. این مسیرسازی دلیل مشخصی دارد. فیلمسازانی که مسلط به جریان سینمای ایران هستند، از فضای ساخته کنونی با زیر ساخت های رسانه ای مورد اشاره در سطور پیشین بهره می برند و در یک مسیر مشخص سینمایی، کوتوله ها و متوسط های بر سینمای ایران مسلط اند. قد بلندها، متفکران و فیلمسازان آلترناتیو جایی در چنین سینمایی نخواهند داشت.  اگر تهیه کننده و فیلمسازی بخواهد تولید آلترناتیوی را به سینمای ایران تحمیل کند، قطعا توسط جریان اصلی سینما متوقف خواهد شد. سخنان رسول صدرعاملی که از اعضای هیات انتخاب و داوران مادام العمر جشنواره فجر، در برنامه هفت اعتراف بزرگ همین جریان است. وی در آخرین برنامه هفت مربوط به جشنواره فجر گفت: چون هیات داوران فیلم لاتاری را دوست نداشتند این فیلم از گردونه داوری کنار گذاشته شد. اما قبل از این سخنان از زمان نمایش لاتاری در سالن خبرنگاران در پردیس ملت یک فضاسازی مدون از سوی منتقدان و تحلیل گران وابسته به جریان مورد اشاره ساخته  شد تا لاتاری موفقیتی کسب نکند.   در واقع جریان حذف لاتاری از رسانه ملی آغاز شد و شهامت هیات داوران را منتقدانی فراهم کردند که همه آنان وابسته به یک جریده خاص هستند و با یک هماهنگی از پیش تعیین شده قصد حذف محمد حسین مهدویان را داشتند. در روزهای گذشته عبدالعلی علی عسگری ریاست محترم رسانه ملی در گفتگویی با یکی از خبرگزاری ها گفت: لاتاری مظلوم واقع شد؛ اما ریاست رسانه ملی به این مسئله توجه نداشتند که هجمه ها از رسانه ملی آغاز شد.   عبدالرضا منجزی فیلمنامه نویسی که سال ها توسط همان جریان همواره حذف شده و با اینکه از نبوغ ایده الی برای توسعه سینمای قهرمان محور دارد، نتوانسته مجالی برای ظهور استعدادهای واقعی اش در سینمای ایران پیدا کند، پس از تماشای لاتاری و چهار روز قبل از اختتامیه یادداشتی را با این عنوان " متولد موسی قهرمان " منتشر کرد که حاوی نکاتی است که بر متن منتشره صحه می گذارد. او در این یادداشت می نویسد: امشب لاتاری را دیدم. حالا متوجه این حجم از مخالفت ها شدم، به نظرم متولیان مجریان و هواخواهان سینمای خنثی با سیاسیون لیبرال و بخشی تکنوکرات های محافظه کار، همراه می شوند تا فیلم را خفه و کله کنند. بخشی از صاحبان قدرت و حتی دستگاه دیپلماسی ما این کنشگری فردی را برنمی تابند. کاش مهدویان و موسای فیلم و تهیه کننده عصبی و پرخاشگر و طلبکارش، حرف نزنند. آنها با فیلم شان حرف مهمی زده اند. ورود به بحث های حاشیه ای آنها را به ورطه ای خواهد کشاند که تار و مار میشوند، فیلم را از رونق و تاثیرگذاری و اهمیت می اندازند، میدان ژورنال و فضای مجازی مال اینها نیست، رقبایشان میداندار این عرصه اند… امشب در سه سالن به احترام فیلم از جا برخاستند مردم، برای فیلم کف زدند،گریستند، به وجد آمدند… فیلم بلد است مستقیما چشم در چشم، رخ به رخ از تماشاچی دلبری کند. بگذارند فیلم راه خودش را برود. اگر پر لاتاری بگیرد، موج نوی سینمای اجتماعی، یکبار دیگر پس از قیصر در سال 48، رونقی دوباره خواهد گرفت. اما نمی گذارند. نخواهند گذاشت. تا بعد که بیشتر خواهم نوشت… این ، همان تنها گونه سینمایی است که برانگیختگی را در ما شکل داد. از همه ی ما یک مصلح ساخت. این همان سینمایی ست که شورمندی توام با شعور را در ما زنده کرد. اگر پر و باری بگیرد، موج نو سینمای اجتماعی ، دوباره رونقی خواهد گرفت. اما نمی گذارند. نخواهند گذاشت. به یاد داشته باشیم که لاتاری یک فیلم است. دستگاه دیپلماسی کشور را نمایندگی نمی کند. بیانیه دولت رسمی ایران نیست. این فیلم یک روایت دسته اول از معضلی بزرگ در جامعه امروز و جهان پیرامون ماست. در طول سال دهها فیلم با موضوعاتی به مراتب خشن تر در آمریکا ساخته می شود. سفر یک قهرمان به اروپا، آسیا و حتی روسیه برای انتقام گیری، اما در هیچ موردی دولت ها معترض نبوده اند. دولت بدلیل مصالح دیپلماسی در اینگونه موارد حسابش را از سینما جدا کند. این به نفع همه است، حتی دموکراسی. بوسه می زنم بر حنجره خوش خوان موسای قهرمان، بوسه میزنم بر دستان نحیف اما قلندر قهرمان. تو گمشده ی بزرگ این روزگار بودی، خوش آمدی قهرمان… . منجزی به سادگی توضیح می دهد که صاحبانِ قدرت، لاتاری را خفه خواهند کرد و در جایی دیگر اشاره می کند میدان ژورنال و فضای مجازی مال اینها نیست، رقبایشان میدان دار این عرصه اند. در واقع آنچه منجزی افشا کرد همان نشانه هایی است که در روز گذشته در قالب متنی دیگر منتشر شد. در واقع برای قربانی نشدن آثار ارزشمند سینمای ایران، برنامه تلویزیون باید از حیث منتقدانی که خیلی هماهنگ جریان سینمای ایران را کنترل می کنند، خارج شوند. مسئولان عالی فرهنگی انقلابی به این زیر ساخت های گفتمانی توسط افراد در قالب منتقد، تحلیل گر رسانه ای توجهی ندارند و نکته مهم این که اگر فیلمسازانی خارج از ریل های تعیین شده نمی توانند خارج شوند، کنترل محدوده رسانه و تحلیل توسط جریانی خاص است. اگر قرار است لاتاری ها قربانی نشوند، در قدم نخست باید رسانه ملی دست بجنباند و به دگرگونی در محتوای برنامه های سینمایی و کارشناسانش دست بزند. منبع:تسنیم