counter create hit

مطالب مرتبط:

فیلم/ برتری استقلال مقابل الهلال در گروه مرگ

استقلال تهران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با برتری مقابل الهلال عربستان تساوی هفته گذشته برابر الریان قطر را جبران کرد؛ در این بازی برای استقلال مامه بابا تیام گلزنی کرد. ...

کامبیز دیرباز در یک سریال کمدی

خبرگزاری مهر: تصویربرداری سریال «کلاف های رنگی» به نویسندگی حسین تراب‌نژاد، کارگردانی وحید امیرخانی و تهیه‌کنندگی سیدمرتضی فاطمی هفته آینده کلید می خورد. این سریال ۱۵ قسمتی مضمونی‌ کمدی و اجتماعی دارد که پیش تولی ...

رئیس ایفلا به ایران می آید

رئیس ایفلا به ایران می آید

گلوریا پرز سالمرون رئیس فدراسیون بین المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری (ایفلا) به دعوت سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای حضور در ویژه برنامه هشتادمین سال تاسیس آن پاسخ مثبت داد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مظفر پاسدارشیرازی دبیر این ...

اکران فیلم مجیدی فعلاً منتفی شد

اکران فیلم مجیدی فعلاً منتفی شد

به گزارش جهان نیوز، فیلم سینمایی «آن سوی ابرها» به کارگردانی مجید مجیدی، محمدرضا صابری، مدیر عامل نور تابان و پخش کننده این فیلم اعلام کرد، به رغم تلاش های صورت گرفته به دلیل آماده نشدن نسخه دوبله فیلم، اکران فیلم «آن سوی ابرها» به تعویق افتاده است و تا پایان سال ۹ ...

سریال «آنام»؛ فیلم هندی آبرومند در تلویزیون ایران

سریال «آنام»؛ فیلم هندی آبرومند در تلویزیون ایران

سال 63 و در 16 سالگی نخستین فیلم کوتاهش را ساخت و شش سال بعد، نمایش اسب سفید را کار کرد. او در همان سال یعنی سال 69 وارد دانشگاه ...

اعلام برنامه کنسرت ها در روزهای پایانی سال

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، تالارهای مختلف شهر تهران و تعدادی از شهرستان ها یک ماه مانده به پایان سال در تکاپوی میزبانی از گروه ها و خوانندگان فعال حوزه موسیقی در بخش های مختلف برای اجرای زنده خواهند بود. بر طبق تازه ترین آمار به دست آمده از سامانه ه ...

تعلل دولت در تدوین آئین نامه اجرایی مداخلات روانی در جامعه

عباسعلی اللهیاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سابقه فعالیت های مشاوره و روانشناسی در بحران در کشور افزود: اولین حضور روانشناسان در بحران به زلزله ورزقان برمی‌گردد که در آن مورد ۱۰ تیم روانشناسی به محل اعزام شدند. ...

هیات داوری جشنواره فیلم دانشجویی معرفی شدند/ارسال 357 اثر

به گزارش ایسکانیوز، روابط عمومی هفتمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی، دکتر وحیدیان در احکامی اقایان فرهاد اصلانی، دکتر احمد الستی، مهدی قربان پور، مازیار مشتاق گوهری و امیر توده روستا را به عنوان هیات داوری جشنواره فیلم دانشجویی انتخاب کرد. 357 اث ...

برنامه مجلس برای حمایت جدی از انرژی های تجدیدپذیر

به گزارش وانانیوز،  اسدالله قره‌خانی امروز در حاشیه افتتاح دهمین نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدیدپذیر در جمع خبرنگاران با بیان این‌که قانون‌گذار در برنامه پنجم و به ویژه در برنامه ششم تکلیف کرده که باید ۵۰۰۰ مگاوات انرژی‌های نو در کشور تولید شود، اظه ...

شیک ترین مدل پرده سلطنتی حریر و گیپور 2018 و 97

در این قسمت شیک ترین مدل پرده 2018 سلطنتی اتاق پذیرایی به جنس گیپور و حریر را مشاهده می کنید. مدل پرده پذیرایی سلطنتی به جنس حریر و گیپور مدل پرده 2018 شیک ترین مدل پرده 97 جدیدترین مدل پرده سلطنتی ۲۰۱۸ مدل پرده پذیرایی جهیزیه عروس مدل پرده ی پذیرایی حریر م ...

نظرات مجیدی درباره توقف اکران آن سوی ابرها و محمدرضا گلزار

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید مجیدی کار گردان فیلم  پیش از آغاز نمایش فیلم با اشاره به حادثه سقوط هواپیمایی تهران یاسوج گفت:امروزهموطنان  بسیاری  داغدار سانحه  سقوط هواپیمای  تهران یاسوج هستند و من به آنها  تسلیت می گویم  و خودمان را درغم آنها شریک می دانیم. ...

توضیحات مجیدی درباره اکران نشدن فیلم جدیدش

مجید مجیدی پیش از آغاز نمایش فیلم با اشاره به حادثه سقوط هواپیمایی تهران یاسوج گفت: امروز هموطنان بسیاری داغدار سانحه  سقوط هواپیمای تهران - یاسوج هستند و من به آنها تسلیت می‌گویم  و خودمان را در غم آنها شریک می دانیم. وی ب ...

روزنامه جوان: فیلم فمنیستی چطور به جشنواره فجر راه یافته؟

روزنامه جوان: فیلم فمنیستی چطور به جشنواره فجر راه یافته؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : جوان نوشت: سهیل بیرقی در نشست رسانه‌ای بعد از اکران «عرق سرد»، داشتن افکار فمنیستی را انکار نکرد. مهر تأکید بر پیروی از مکتب فکری فمنیستی، در حالی است که در سال‌های اخیر تأکید ش ...

کسانی که با رانت فیلم ساختند، حق ندارند منکر سینمای مستقل شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نشست پرسش و پاسخ فیلم «هایلایت» با حضور اصغر نعیمی؛ کارگردان، ساسان سالور؛ تهیه‌کننده، پژمان بازغی، آزاده زارعی، الهه حصاری، مینا وحید؛ بازیگران و سایر عوامل آن در پردیس ملت برگزار شد. در این نشست اصغر نعیم ...

«عصبانی نیستم» دوباره اکران نشد/ درمیشیان: مسئولان پاسخگو نیستند +عکس

«عصبانی نیستم» دوباره اکران نشد/ درمیشیان: مسئولان پاسخگو نیستند +عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : بدنبال اکران نشدن فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان کارگردان این فیلم با انتشار سند به اکران نشدن این فیلم اعتراض کرد. در پی توقف مجدد اکران دوباره فیلم سینمایی «عصبانی نیستم ...

حمایت ترانه علیدوستی از رضا رشیدپور و پژمان جمشیدی: خجالت بکشید

ترانه علیدوستی در صفحه اینستاگرامش با انتشار تصویری از رضا رشیدپور و پژمان جمشیدی نوشت: استهزای دیگران به معنی بزرگ بودن شما نیست... از رفتار غیر انسانی که بااین دو انسان کرد ...

تدوین برنامه طبیعت درمانی خانواده محور ویژه کودکان طیف اوتیسم

تاثیر طبیعت بر کاهش مشکلات پردازش حسی، بهبود تعامل والد-کودک و کاهش نشانگان کودکان با اختلال طیف اوتیسم با هدف تدوین برنامه طبیعت‌درمانی خانواده‌محور؛ ویژه این کودکان، در رساله دانشجوی دکتری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد ...

شباهت پول نقد حاتمی کیا و شاهد این موضوع

شباهت های منتقدان حاتمی کیا و شهید آوینی

خود را در اتاق بیش از حد است. بر خلاف آنچه محل از دشمنان. شهر انسانهای دهنده و همکاری مهم است که در این چند سال خود را حیاط خلوت سینما ایجاد چنین مخرب طوفان. آب بیرون رفتن به شام در طول. سپس من می خواستم به پول نقد زندگی کین شما نمی توانید می گویند شما ضعیف هستید و.... شما نمی توانید می گویند این یک تکامل از هیچ جا. چرا ؟ چرا که بیش از هر کس دیگری افتخار از فیلم است. در حال حاضر شما می توانید با او ؟ شما می خواهید برای قرار دادن در سینما اهمیت میدهد ؟ *"من بدین وسیله گواهی که در دامنه آتشفشان, گرفتگی" است که با توجه به این موضوع بر دامنه آتشفشان از این چه باک است ؟ شما می خواهید مردم به متقاعد کردن ایالات متحده برای دیدن ؟ کسی است که مردم با آن "آژانس شیشه ای". "از کرخه تا راین"!!. عمو غفور «بوی پیراهن یوسف»ش تا قاسم «ارتفاع پست»ش و حیدر «بادیگارد»ش گریستند به این راحتی‌ها قابل حذف از ذهن مخاطبان نیست. حاتمی‌کیا حذف‌شدنی نیست. ای کاش جناحی که معتقد به هنر برای هنر است، این واقعیت را بپذیرد. فرزند جنگ است پس انتظار نداشته باشید که پارچه سفید بالا ببرد. اما حاتمی‌کیا با هم‌نسلان و هم‌قطارهای خود فرق عمده‌ای دارد؛ جذابیت شخصی و استعداد شگرف در فیلمسازی باعث شد از همان سال‌های اولیه فعالیت در سینما، در دل مخاطبان جا باز کند. سیاسی‌ها هم دوست داشتند او را هم‌ردیف طیف خودشان نشان دهند. دست‌ها و سوت‌های ممتد جماعت طبقه نوظهور اجتماعی آن روزها برای هرکسی جذاب بود. حالا حاتمی‌کیا پایگاه اجتماعی‌ای داشت از طیف‌های رنگارنگی از جوانان با عقاید مختلف. عقل محاسبه‌گر می‌گوید باید برای حفظ این بدنه خاکستری مواظبت کرد. جز راست نباید گفت ولی هر راست را هم نباید گفت. آنهایی که در این فضا تنفس کردند می‌دانند بعد از مدتی این فیلمساز نیست که می‌خواهد تاثیر بگذارد بر مخاطب بلکه این مخاطب و رسانه‌ها هستند که خط فکری بسیاری از فیلمسازها را کانالیزه می‌کنند اما حاتمی‌کیا را چه به عقل محاسبه‌گر؟ * «عقل من می‌گوید که او موقع‌شناس نیست و دلم پاسخ می‌دهد نباید هم چنین باشد، عقل می‌گوید ملاحظه عرف، حکم عقل است. دلم جواب می‌دهد آخر او که عاقل نیست، عقل اعتراض می‌کند او نباید این همه بی‌پروا باشد؛ دل می‌گوید در نزد عاشقان، پروا ریاکاری است؛ عقل پرخاش می‌کند او هرچه را که در دلش گذشته، صادقانه بر زبان آورده است.» به‌خاطر همین بود که در اوج فضای اصلاحات، آژانس شیشه‌ای می‌سازد برای آرمانی بالاتر از قانون. حاج کاظم: «به اونا بگو بین عباس و BBC یکی رو انتخاب کنن. حافظ امنیت ملی برای من و امثال عباسه! اگه امنیت ملی اونا رو BBC تعیین می‌کنه، هرکی قبله خودش رو بچسبه.» آژانس شیشه‌ای تکانه‌ای اجتماعی ایجاد کرد، آنهایی که خیال می‌کردند حاتمی‌کیا روشنفکر دفاع مقدسی می‌شود، احساس خطر کردند. هر‌آنچه در چنته داشتند برای زخمی‌کردنش به کار بردند. همان منتقد روشنفکری که متنی سراسر مدح و ثنا برای فیلم‌هایش گفته بود به او لقب «سرگئی باندارچوک» ایرانی داده بود. می‌خواست با کنایه زدن و همپوشانی حاتمی‌کیا به کارگردان حکومت شوروی او را بترساند. ترس! کسی که گلوله در گوشش نجوای یا مرگ یا زندگی را خوانده از برچسب می‌ترسد؟ * «می‌دانم که روزگاری چنین چقدر دشوار است که انسان خود را همان‌گونه که هست نشان دهد. عادت و آداب عالم ظاهر تو را وامی‌دارند که خودت را پنهان کنی و من می‌دانم که برای فردی چون تو مردن بهتر است از زیستنی چنین.» فیلم‌ها یکی‌یکی آمدند این‌بار در قله دورانی که کفگیر قشر روشنفکر سینمایی به ته‌ دیگ خورده بود و کفتر جلد فارابی و امثالهم می‌شدند تا وام قرض‌الپسنده برای فیلم‌هاشان بگیرند و گذران زندگی کنند این‌بار «به رنگ ارغوان» را ساخت. سخت و نفس‌گیر. انگار به خرق عادت، عادت دارد. فیلم به محاق توقیف می‌رود و در روزگاری که دوستان به‌ظاهر ضدنظام در حال بهره‌مندی بودند، خانه‌نشین شد. حاتمی‌کیای مردد برایشان فرصت بود. شادی‌کنان و کف‌زنان دوباره به سمتش آمدند. محمد قوچانی: «به رنگ ارغوان مهم‌ترین فیلم سیاسی معاصر است.» محمد رحمانیان: «فیلم «به رنگ ارغوان» یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه سینمای ایران است.» اما نمی‌دانستند «علیه عافیت‌طلبی» که همیشه دغدغه حاتمی‌کیا بوده با این چند مانور رسانه‌ای تحت‌تاثیر قرار نمی‌گیرد. همان روزها گفته بود من ایمان دارم این فیلم (به رنگ ارغوان) یک روز بدون هیچ ممیزی از تلویزیون مملکت پخش می‌شود؛ اتفاقی که چهارم فروردین 91 به وقوع پیوست. اما چه می‌شود کسی اینچنین از خوش و ناخوش سینما بگذرد؟ اگر کارگردان دستمزد بگیری بود، بهتر نبود به همان سبک قبلی ادامه می‌داد؟ چه کسی از فحش خوردن خوشش می‌آید؟ حالا که روزگار عوض شده و حتی انقلابی‌های قدیم به فکر توشه‌برداری بودند فیلم‌های «چ» و «بادیگارد» را می‌سازد. «من سربازم همچنان هم سرباز باقی می‌مانم، هنوز دهه‌فجر تمام نشده ولی سربازان به همت مدیران این مملکت در انقلاب فجر غریب هستند.» (سخنرانی در مشهد-1392) و اما حالا «به وقت شام» حاتمی‌کیا بیشتر از پیش میل به آرمان دارد؛ آرمانی که عافیت‌طلبی را هدف گرفته و از ماجرایی مهم خبر می‌دهد. ذبح انسانیت در سرزمین شام. برخلاف دیگر فیلم‌ها که سن قهرمان با سن حاتمی‌کیا همسو است و گویی خودش در کالبد قهرمان قرار گرفته این‌بار حاج‌یونس رستمی پرچم قهرمانی را به فرزندش می‌دهد. عالم پیر دگرباره جوان می‌شود و شکاف نسل‌ها در تکاپوی خون و گلوله ترمیم می‌شود. «به وقت شام» شبیه خاکستر سبز است؛ رجزخوانی ایثار در برابر سپاه شیطان، پررنگ‌تر از دیگر فیلم‌ها و صریح‌تر برای مخاطب داخلی و خارجی. هواپیمای ایلیشون حاتمی‌کیا داغ آوار شدن بر سر مظلومان را به دل عافیت‌طلبان می‌گذارد، شبیه خود ابراهیم در جشنواره امسال. فکر می‌کردند با جوسازی و تخریب و استهزا می‌توانند راه را برای حاتمی‌کیا سخت کنند. یا او را نشناختند یا سرگذشت فیلم‌ها و عکس‌العمل او را نخوانده‌اند و ندیده‌اند. این ققنوس شاید آتش بگیرد، شاید خاکستر شود ولی نتیجه دیدنی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنند. این ققنوس خود خالق ققنوس‌های جدیدی است. حاتمی‌کیا هنوز همان حاتمی‌کیای فیلم «هویت» است. هوادارها به فراخور بعدی از دغدغه حاتمی‌کیا نزدیک و دور می‌شوند. دست‌زدن‌ها تبدیل به هو می‌شود و برعکس. آنچه می‌ماند اما همان ابراهیم حاتمی‌کیاست، همان که آوینی می‌خواست بالاتر از آرزوهای جوانانه‌اش، اثرگذار‌تر از فیلمساز محبوبش فرانکو زفیرلی و با کوله‌باری از فیلم‌های قوی‌تر از «برادر خورشید، خواهر ماه» فیلم محبوبش. بیشتر از هر روز دیگر این روزها حاتمی‌کیا شبیه آوینی است. ای کاش «به وقت شام» را هم مرتضی می‌دید. نامه آوینی حتما خواندنی می‌شد. در روزگاری که مرتضی نیست ابراهیم هنوز اقتدا به حاج‌کاظم دارد. وقتی مرتضی نیست درددل‌ها را لاجرم باید به دوربین می‌گفت، بدون مرعوب شدن از هو و کف و سوت‌ها. حاج‌کاظم: «شهادت می‌دهم به ولایت شیعه هرکس در این نظام تکلیفی به گردن داره و من هم من هیچ شکایتی از کسانی که ممکنه منو تا چند لحظه دیگه مورد هدف قرار بدن ندارم، اونا به وظیفه شون عمل کردن و من هم.» *جملات پررنگ، عینا از نامه شهیدمرتضی آوینی به حاتمی‌کیا گرفته شده است. نویسنده : سجاد بلوکات عضو شورای سردبیری 501